Opona Metzeler 160/60ZR17 ROADTEC 01 SE -- tył Sportowy / Szosowy / Turystyczny
Opona Metzeler 160/60ZR17 ROADTEC 01 SE -- tył Sportowy / Szosowy / Turystyczny [3850900]


Koncern: Pirelli

Dzisiaj produkt oglądało 1 osób

Przez 30 dni produkt kupiło 0 osób
Producent | Metzeler |
Typ pojazdu | Motocyklowe |
Szerokość | 160 |
Profil | 60 |
Średnica | 17 |
Index nośności | - = |
Index prędkości | - = |
Dętkowa bezdętkowa | TL (bezdętkowe) |
Konstrukcja | ZR |
Przeznaczenie opony | tył |
Typ motocykla | Sportowy / Szosowy / Turystyczny |
Rok Produkcji (DOT) | 2024 |
Kod producenta (SAP) | 3850900 |
Kod EAN: | 8019227385090 |
Gwarant: | Pełna gwarancja producenta |
Stan: | Fabrycznie nowa |
Dystrybucja: | Oficjalny dystrybutor w Polsce |

Opona Metzeler 160/60ZR17 ROADTEC 01 SE -- tył Sportowy / Szosowy / Turystyczny
Rewolucja w segmencie Sport Touring: jeździj dłużej, dalej i bezpieczniej
ROADTEC™ 01 jest flagowym bieżnikiem Metzelera w segmencie Sport Touring, obejmującym produkty radialne, jak i diagonalne, zaprojektowanym z myślą o wysokich osiągach na mało przyczepnych nawierzchniach, wysokiej trwałości i dużej uniwersalności zastosowania.
Przyczepność na każdej asfaltowej drodze
Nowe rozwiązania z zakresu mieszanki gumowej pozwoliły na uzyskanie wysokiej chemicznej przyczepności w zróżnicowanych warunkach.
Nasz opatentowany proces mieszania komponentów umożliwia uzyskanie jednorodnej mieszanki, która ma dzięki temu lepsze właściwości chemiczne i jest bardziej odporna na zużycie.
Radialne opony przednie mają w pełni krzemionkową mieszankę, która zapewnia przyczepność chemiczną, a w połączeniu z układem rowków, także mechaniczną.
W radialnych oponach tylnych zastosowano dwie mieszanki, rozmieszczone w pasie środkowym (20% szerokości) i na obu barkach (80%).
W środkowym pasie znajduje się mieszanka łącząca krzemionkę i sadzę, która zwiększa stabilność przy wysokich prędkościach, poprawia rozprowadzanie ciepła i zapewnia równowagę pomiędzy trwałością a przyczepnością.
W pełni krzemionkowa mieszanka barków jest podobna do tej zastosowanej z przodu i również zapewnia przyczepność, także na wymagających nawierzchniach. Zastosowanie tej samej mieszanki na barkach obu opon umożliwiło uzyskanie przewidywalnego, spójnego zachowania w zakrętach.
Rozmieszczenie mieszanek wg schematu "Cap&Base" – z cienką warstwą środkowej mieszanki umieszczoną także pod mieszanką barków – gwarantuje właściwe rozprowadzanie ciepła.
Wszystkie opony radialne All ROADTEC™01 są wyposażone w opasanie stalowe Metzeler 0° wykonane w technologii INTERACT™, co pozytywnie wpływa na precyzję prowadzenia oraz wysoką trwałość.
Diagonalne ROADTEC™01 wykorzystują unikalną mieszankę sadzową z ok. 30-procentowym dodatkiem krzemionki, która wykorzystuje ciepło generowane przez strukturę opony, by uzyskiwać optymalną temperaturę pracy i zapewniać wysoką przyczepność na suchych nawierzchniach. Specjalne żywice nadają oponie niezrównane osiągi także na mokrych nawierzchniach.
Bezpieczeństwo na mokrych i mało przyczepnych nawierzchniach
- Do projektu opony ROADTEC™ 01, Metzeler wykorzystał nową koncepcję bieżnika zdolnego zwiększyć mechaniczną trakcję i odczuwalnie wpłynąć na efektywność przyspieszania i hamowania.
- Liczne rowki poprzeczne opony przedniej mają za zadanie zapewnić "chwytanie" asfaltu, a także odprowadzać wodę.
Umieszczone prostopadle długie i krótkie lamele opony tylnej spełniają różne funkcje:
- podczas hamowania, krótkie lamele zapobiegają bocznym przesunięciom i zwiększają stabilność motocykla,
- podczas przyspieszania, długie rowki zwiększają trakcję, szczególnie na niskoprzyczepnych nawierzchniach.
- Układ nacięć sprzyja większej trwałości, gdyż umożliwia uzyskanie wysokiej wartości współczynnika "land-sea" (stosunek powierzchni pełnych do powierzchni rowków).
- Jednocześnie, wzór nawiązujący kształtem do fali, zapewnia równomierne zużycie bieżnika i optymalne osiągi aż po ostatni kilometr.
Bieżnik ROADTEC™ 01 to nie tylko wyraz charakterystycznego stylu Metzeler, ale także efekt wytężonych prac nad osiągnięciem wysokiej mechanicznej przyczepności i efektywnego odprowadzania wody.
Przebiegi i stałość osiągów
ROADTEC™ 01 zapewnia o 10% dłuższe przebiegi niż ROADTEC™ Z8 INTERACT™.
Innowacyjne profile pozwalają także na osiągnięcie krótszej, ale szerszej powierzchni styku, co wpływa na mniej intensywne i bardziej równomierne ścieranie bieżnika poprzez:
- zmniejszenie uślizgu mieszanki
- rozłożenie obciążenia pochodzącego od masy motocykla i przeciążeń na większą powierzchnię
- W kontakcie opony ROADTEC™ 01 z nawierzchnią pozostaje większa liczba rowków i krawędzi, przez co większa jest mechaniczna przyczepność, a woda odprowadzana jest bardziej efektywnie. Szczególnie w średnio głębokim pochyleniu, w kontakcie z nawierzchnią pozostaje także więcej gumy, co zwiększa chemiczną przyczepność już od wejścia w zakręt.
Dokładność trajektorii i stabilności
- Szyte na miarę struktury zapewniające dostosowaną charakterystykę, niezależnie od motocykla i stylu jazdy.
- Struktura opony ROADTEC™ 01 wykorzystuje bardziej elastyczny karkas niż ROADTEC™ Z8 INTERACT™ umożliwiając uginanie się mieszanki i zwiększenie mechanicznej przyczepności do asfaltu, a także lepsze pochłanianie drgań pochodzących od nierówności nawierzchni.
- Dzięki potężnemu zapleczu technologicznemu Metzeler możliwe było stworzenie szerokiego wachlarza produktów - zarówno diagonalnych, jak i radialnych - z ukośnym opasaniem lub stalowym opasaniem 0° Metzelera wykonanym w technologii Interact™.
- Struktura w przypadku każdego z dostępnych rozmiarów została indywidualnie dostosowana do potrzeb konkretnych zastosowań.
Poprzeczne lamele:
- "pojedyncze elementy" chwytające asfalt
- możliwość odprowadzenia większej ilości wody
- lepsza współpraca z systemem ABS
Większe odstępy pomiędzy lamelami na barkach opony:
- większa stabilność podczas jazdy w złożeniu
- precyzja prowadzenia
- odprowadzanie wody w każdym kącie pochylenia
Mieszanka wariantów radialnych:
Przód:
- w pełni krzemionkowa mieszanka o dużej przyczepności chemicznej z lamelami zapewniającymi także przyczepność mechaniczną
- jednorodna mieszanka pozytywnie wpływa na właściwości chemiczne i odporność na zużycie
Krótsza i szersza strefa styku o większej powierzchni niż w oponie ROADTEC™ Z8 INTERACT™:
- mniejszy uślizg mieszanki, optymalne zużycie
- mniejsze naprężenia i zapobieganie przegrzewaniu się mieszanki
- więcej lamel zwiększających mechaniczną przyczepność i odprowadzających wodę
- więcej gumy w kontakcie z nawierzchnią - lepsza przyczepność chemiczna
Mieszanka wariantów diagonalnych:
- mieszanka sadzowa z 30-proc. Dodatkiem krzemionki zapewnia szybkie rozgrzewanie i wysoką przyczepność na suchych nawierzchniach
- specjalne żywice zwiększają przyczepność na mokrych nawierzchniach
Lamele w kształcie szabli:
- wyższa trakcja
- efektywne odprowadzanie wody
- większa odporność na zużycie
Lamele w kształcie kropelek:
- większa trakcja na mało przyczepnych nawierzchniach
- większa stabilność i kontrola podczas hamowania
- szybsze rozgrzewanie się opony
Mieszanki wariantów radialnych:
Tył:
- dwie mieszanki w układzie 40% - 20% - 40%
- środkowy pas z mieszanką łączącą krzemionkę i sadzę, zapewniający stabilność przy wysokich prędkościach i rozpraszanie ciepła
- boczne pasy z mieszanki w pełni krzemionkowej gwarantują wysoką przyczepność chemiczną na mokrych i śliskich nawierzchniach
- spójne i przewidywalne zachowanie w złożeniu dzięki zastosowaniu tej samej mieszanki na barkach przedniej i tylnej opony
- schemat "Cap&Base" umożliwia optymalne rozprowadzanie ciepła i stabilność termiczną barków podczas agresywnej jazdy
O producencie Metzeler
Niemiecka jakość i osiągi - od 1892 roku.
Metzeler - prawdziwa miłość do dwóch kół
Większość członków zespołu Metzelera to entuzjaści motocykli i zawodnicy. To oznacza, że znają prawdziwe potrzeby i oczekiwania motocyklistów.
Klienci są wymagający i poszukują optymalnych opon do swoich motocykli, by cieszyć się wysokimi osiągami przy wysokim poziomie trwałości i bezpieczeństwa.
Wizja
Od samego początku, tworzą produkty w oparciu o najlepsze technologie, by sprostać rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom klientów.
Od wprowadzania nowych materiałów, przez opracowywanie innowacyjnych wzorów bieżników, po nowe mieszanki gumowe - Metzeler zawsze był w czołówce innowacji technicznych, jakości i najwyższych osiągów.